Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Ćebad od srpske kose

Komentari (34) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 četvrtak, 28 maj 2009 16:51
Pera
Sto neki ljudi ne znaju i ne razumeju nista kada je o umetnosti rec, nije strasno. Sto im nedostaje i minimalan umetnicki senzibilitet, ni to nije strasno. Sto i pored svega toga pisu tekstove o umetnosti, e to je vec strasno.
Preporuke:
0
0
2 četvrtak, 28 maj 2009 16:53
Brusnica
Skandalozna zloupotreba novca poreznika,umetnicke mafije u Srbiji( cca 150.000 EU?).
Da li postoji pisana potvrda da su ljudi dobrovoljno dali svoju kosu za ovaj "projekat"?
Ako ne postoji,onda Ministarstvo za kulturu mora da odgovara za zloupotrebu na sudu,zajedno s umetnikom.
Kakav Bradic i ministarstvo,takvi i "projekti".
To nije umetnost kojom zelimo da se predstavimo svetu.
Ako Bradic ne zna,neka ode do Hrvatske da mu Biskupic pokaze kakve izlozbe salje u svet!
Preporuke:
0
0
3 četvrtak, 28 maj 2009 16:54
Nebojša Malić
Zar nisu onomad nacisti šišali svoje žrtve u konc-logorima kako bi od njihove kose pravili ćebad? Baš "napredno" i "demokratski," nema šta...
Preporuke:
0
0
4 četvrtak, 28 maj 2009 17:00
Nebojša Matić
Jer ovo nije naša umetnost, ovo nije umetnost Srbije!

Jel to autor sebe mentalno naštelovao na 1945-u (... ovo nije umetnost za našeg radnog čoveka, i ne odslikava našu socijalističku stvarnost ...)?

Meni se ideja/koncept jako dopada, smatram se delom Srbije, pa evo da demantujem autora.
Preporuke:
0
0
5 četvrtak, 28 maj 2009 23:43
Neofit77
Ova bizarnost me podseća na bizarnosti koje su sa delovima ljudskih tela u logorima sprovodili nacisti. Izgleda da se u nedostatku talenta publika treba šokirati, valjda tako i zaboravi da primeti autorovu netalentovanost i bezidejnost. Kao poreskom obvezniku žao mi je što je novac koji sam uložio u budžet ovako jadno proćerdan.
Preporuke:
0
0
6 petak, 29 maj 2009 00:08
Zdravko
Za razliku od predhodnog komentara ja bih rekao da se autor izložbe našpanovao na 1945. Raskinuti sve veze sa tradicionalnim i pohrliti u nove socijalističke pobijede. Praviti od srpske kose ćebad je izrugivanje stotinama hiljada Srba na najmonstruozniji način pogubljenih u koncentracionim logorima u toku Drugog svjetskog rata. Jer, priznaćete, neodoljivo podsjeća na praksu konc-logora, bez obzira da li učesnici dobrovoljno ili ne dali svoju kosu. Test pitanje: Šta mislite šta bi vrlom umjetniku i šićardžiji uradili da je takav hepening izveo u Izraelu od kose Jevrejske? Sve u svemu neukusno i sramotno bar za Srbiju, suviše podsjeća na rane. Ali kakav zamjenik takav i ministar.
Preporuke:
0
0
7 petak, 29 maj 2009 00:22
Jasna
Odličan tekst. Samo nastavite
Preporuke:
0
0
8 petak, 29 maj 2009 01:01
Gruvi
Tzv umetnik je zaista stvorio nesto potpuno odvratno i vrlo opasno, sto na zalost sledi savremenu umetnicku praks. Vrlo je porazavajuce sto takvo delo ide na izlozbu.
Preporuke:
0
0
9 petak, 29 maj 2009 01:05
Dušan D.
Ovaj projekat nije jedini ovog najblaže rečeno čudnog umetnika. Todorović je takođe u svojim ranijim radovima koristio "netradicionalne" umetničke materijale „ljudskog porekla“, kao što je salo izvučeno procesom liposukcije od kog je pravio sapun, kožice sa penisa dobijene obrezivanjem, od kojih je pravio pihtije. Sta li je tom čoveku u glavi, da mi je znati!
Preporuke:
0
0
10 petak, 29 maj 2009 01:11
Dušan D.
Inače, sredinom januara novosadski umetnik Nikola Džafo, pokretač grupe Led art i suosnivač Art klinike, uputio je Ministarstvu kulture Srbije i medijima pismo u kom optužuje Zorana Todorovića za plagijat, a ministarstvo za saučesništvo u krađi. Džafo je tokom devedesetih izveo nekoliko performansa koji su uključivali javno šišanje, a u otvorenom pismu objavljenom i u listu Danas optužio je i Branislava Dimitrijevića, kao pomoćnika ministra kulture i komesara srpske izložbe na Bijenalu u Veneciji. Džafo smatra da je Todorovićev rad plagijat ili, blaže rečeno, da ima previše „sličnosti“ sa njegovim opusom i stvaralaštvom novosadske ART klinike. G. Dimitrijević koji je nedavno gostovao na sajtu NSPM je dao podršku ovom radu i zdušno ga u medijima branio od napada za plagijat.
Preporuke:
0
0
11 petak, 29 maj 2009 01:19
Dušan D.
Moram još malo da se pozabavim opusom umetnika. Evo sta je sam Todorovic u intervjuu Politici rekao za svoj rad:

Na bijenalu u Veneciji predstavljate se radom „Toplina“, gde se ljudska kosa koristi za izradu ćebadi. Kako je zamišljen ceo projekat pravljenja ćebadi od ljudske kose?

"Rad je zamišljen kao minimalistička postavka, kao instalacija sačinjena od kvadratnih kocki metar sa metar načinjenih od slojeva ćebadi pravljenih od ljudske kose. Uz to, izlaže se i dokumentacija koja prati proces proizvodnje – od prikupljanja kose, prerade do transporta. To je relacioni rad kojim bi publika trebalo da bude isprovocirana budući da joj je predočen jedan utilitarni predmet koji ima specifično poreklo. Moći će da ga kupi, da ga tretira kao art-objekat ili kao upotrebni predmet. Računam na otvorenost prema mogućim različitim interpretacijama.

Da li ovaj rad aludira na holokaust?

"Postoji aluzija na holokaust, ali ga ovaj rad zapravo ne tematizuje. Pre svega se bavim logikom masovne produkcije, društva i svega onoga što podrazymeva različite načine korišćenja humanih resursa. Kosa je za mene, pre svega, ljudski materijal koji se koristi za izradu utilitarnog predmeta u industrijskom proces"
Preporuke:
0
0
12 petak, 29 maj 2009 01:23
Dušan D.
Inače, taj lik je stvarno neverovatan. Pazite ovo:

- Kako ste pravili sapune od svog sala?

"Jednostavno. Ugojio sam se nekoliko kilograma, odsekao parče stomaka i napravio sapune. Uvek se izloži i dokumentacija procesa nastanka proizvoda, a onda se povodom izložbe iznajmi i prostor u kome ljudi mogu da se kupaju."

-Iskustva su pokazala da je u performansu „Asimilacija” poslužena hrana nastala od hirurških otpadaka pojedena. Da li se to dogodilo i u sredu na otvaranju izložbe u Novom Sadu?

"Otvaranje je privuklo veću pažnju medija pa je konzumacija hrane podrazumevala spremnost na neku vrstu medijskog nastupa, ali je ipak jedan broj ljudi probao hranu.

Takođe je organizovano kupanje za nekoliko osoba koje su želele da isprobaju i sapun."


Sta reci....
Preporuke:
0
0
13 petak, 29 maj 2009 02:03
Reći...
Da li je sledeći korak ovog instalatera performans-izložba u Žutoj kući, u Albaniji, sa eksponatima od ostataka živih organa izvađenih otetim Srbima sa KiM, a pod pokroviteljstvom Ministarstva za kulturu Republike Srbije?
Preporuke:
0
0
14 petak, 29 maj 2009 06:42
Ala Pugacova
Kao i svuda i u svemu u shvatanju savremene umetnosti postoje oprecna misljenja.De gustibus...
Neki uzivaju u pihtijama od ljudskog mesa,cebadima od ljudske kose,vulgarnostima koje provociraju...
Cini se da to vise govori o frustracijama (nedostatku talenta?) umetnika ali i slozenoj (problematicnoj?) strukturi licnosti postovalaca takvih instalacija,projekta,hepeninga...
Treba cuti psihijatre sta misle...
Malogradjanski mentalitet i u Gugenhajmu u Nju Jorku i kod nas,nema hrabrosti da kaze da su to najcesce gluposti,ponekad destruktivne,koje su uvreda za ljudski um.
Banalizacija,prostakluk i agresija nisu neminovno
umetnost.
Prihvatam da "autori" takve projekte rade o svom "ruvu i kruvu" a da drzava(citaj :komesar za kulturu i ministar) predstave svetu ono sto je visoko ocenjeno od publike i kriticara.
Suvise uzan krug istih ljudi 20 godina odlucuje o "brendiranju " Srbije.
Zato smo tu gde smo.
I posle Tita,Tito!
Preporuke:
0
0
15 petak, 29 maj 2009 08:24
milorad
Mora da je Bradićev savetnik ,g-din Dimitrijević,uživao u ovakvom projektu.Ovo je tako evropski,in i cool.
Valjda će se Srbija odupreti ovom mentalnom nasilju.
Preporuke:
0
0
16 petak, 29 maj 2009 09:37
brm
da sam rasista iz druge Srbije upravo bi na ovakvim stavovima kao što su autorovi dokazivao "inferiornost" SRba...Venecijanski bijenale nije skup kulturno umetničkoh društava i folklornih sekcija raznih zapostavljenih etničkih grupa zabitih zemalja...Rasisti od "inferiornih" Srba upravo očekuju amaterska kulturno umetnička društva - čim neko odskoči nije više Srbin...ko ste vi da određujete ko je Srbin a ko nije...Marina Abramović je Srpkinja i ne spada u zapadnu veću u srpsku kulturu...nije ništa manje Srpkinja nego što je Salvador Dali Katalonac, Endi Vorhol Amerikanac..
Preporuke:
0
0
17 petak, 29 maj 2009 10:17
Srebrni
Kad malo bolje razmislim (inače to jako retko činim), dolazim do zaključka da je autor postigao željeni efekat, što dokazuje sama činjenica da se diže tolika prašina, i da se toliko komentariše dotični rad, i da se toliko priča o tome.
Preporuke:
0
0
18 petak, 29 maj 2009 11:20
Ruzica Vujovic
Cini mi se da "umetniku" uopste nije stalo do provokacije, vec naprotiv do toga zapadnoj publici podidje potvrdjujuci njenu vec okostalu monstruoznu percepciju Srba kao izvodjaca holokausta i na tome, ako je moguce, nesto i usicari. Ko zna, mozda ce dobiti i neki zapadni "grant" za ovu politicku podobnost. Kakva provokacija, kakva hrabrost, - ovo je izraz udvorickog rajetinskog mentaliteta u najcistijoj formi.

Nije sokantno sto postoje ovakvi beskicmenjaci, - sokantno je to sto srpska drzava ocigledno nema dovoljno znanja o kontekstu u kojem Srbija u svetu postoji, pa jos finansira ovo difamiranje Srbije! Protiv politicara koji sa poreskim parama sponzorisu unistenje srpske drzave i nacije treba podneti krivicnu prijavu.
Preporuke:
0
0
19 petak, 29 maj 2009 13:15
Srebrni
@Ruzica Vujovic: Možda sam ja jutros ustao malo glup, ali kakve veze ima ćebe satkano od ljudske, pardon, SRPSKE (as if one excludes the other...) kose sa... "monstruoznom percepcijom Srba kao izvođača holokausta"... itd? Iliti, kakve to veze ima sa priraštajem paprika u Leskovačkoj dolini?

Stvarno mi nije jasno, i ZAISTA bih voleo da mi neko ovo objasni pošto sam očigledno iz "drugog vica"!

Ovo pljuvanje, mada nisam baš oduševljen datim delom, jer je meni lično malo degutantno, mada formalno gledano i nebi trebalo da mi bude degutantno: ako već oblačim džemper satkan od nečije tuđe kose, tj. krzna; mi više deluje kao ljubomorna žalopopjka gubitnika?!
Preporuke:
0
0
20 petak, 29 maj 2009 14:52
Srebrnom
Citaj i analiziraj zapadnu stampu,literaturu,pa ces shvatiti Ruzicu-skoro osamnaest godina prisutna je demonizacija svega sto je srpsko...
Nisu bitne ni paprike,ni krompirici-ne skreci i ne banalizuj temu....
Preporuke:
0
0
21 petak, 29 maj 2009 16:16
Ruzica Vujovic
@srebrni,

sa verovatnocom koja se granici sa sigurnoscu percepcija ovog "umetnickog dela" ce biti otprilike ovakva:

"Cebad od ljudske kose ... hm.. iz Srbije... srbi ...hm... to je onaj narod koji je izvrsio genocid nad nekoliko drugih naroda, narod masovnih ubica i siledzija koje su igrale futbal sa glavama muslimanske dece...a i ranije su remetili mir...krivci su za Prvi Svetski Rat, a tako posredno i za drugi...zamalo da izazovu treci sa njihovim nacionalizmom i rasizmom...hrabar je ovaj umetnik koji se usudio da genocidnim srbima ovako parira, da ih sa cebadima od ljudske kose potseti na genocide koji su izvrsili nad mnogobrojnim narodima....svaka cast...hajde da ga nagradimo, da ga potstaknemo da se i dalje zalaze za denacifikaciju srpske nacije..."

Ova percepcija je uslovljena kontekstom koji su kreirale politicke i kulturne elite zapada (izmedju ostalog i Bijenale koje je jedna kulturno-politicka manifestacija) u kojem je pretstava o Srbima kao genocidnom narodu nesto sto se uzima kao istina u koju se ne sumnja. S druge strane, na Zapadu je "borba protiv holokausta" (60 godina posle Drugog Sv. Rata) postala zamena za religiju, ono sto daje smisao svemu, pa je tako, primera radi, po recima nedavnog ministra za spoljnu politiku Nemacke (J. Fischer) , holokaust, odnosno sprecavanje holokausta, fundament svekolike nemacke spoljne politike. Sta mogu da ocekuju pojedinci ili nacije optuzene za "razisam", "nacionalizam" ili, ne daj Boze, "genocid" - izopstnje do istrebljenja, jer, Boze moj, sevap je dokazati se u borbi protiv holokausta istrebljivanjem "nacista".

You get the twist?
Preporuke:
0
0
22 petak, 29 maj 2009 17:31
Srebrni
@Ruzica Vujovic, Srebrnom: Nebi sada da ovo pretvaram u neki adhomine diskurs, i da se na kraju sve sroza na konflikt ličnosti.

Međutim, podeliću svoje životno iskustvo, pa neka svako meri svojim aršinom:

Živim u jednoj zapadnoj zemlji maltene 10 godina. Tu radim, imam poznanike i prijatelje, tu sam stekao (srpsku) porodicu. Pre toga sam živeo na još par različitih tačaka na ovoj planeti našoj.

Taj rezon koji ste vi sada izložili, nisam nikada imao prilike da iskusim na svojoj koži. Niti je prosečnog zapadnjaka uopšte briga za tamo neki prvi svetski rat, niti pa misli to što se neki tamo "balvani" kolju između sebe ima ikakve veze sa nekim potencijalnim trećim svetskim ratom: ako ništa drugo Ameri će baciti par nuklearnih, i zavladaće mir.

A ćebad od ljudske kose će zgranuti bilo koga, pa će informacija da je dotično delo iz S(v)rbije samo olakšati život tom istom zapadnjaku "koji se razume" i koji je (kako moj kum lepo kaže:) ekspert, jer je sve OK sada jer je to "varvarsko" delo iz "varvarske" Srbije. Da je iz "civilizovane" Irske npr, onda bi morao da uključi poneku moždanu ćeliju i da pokuša da skapira "šta je to umetnik hteo da kaže".

U sličnim situacijama, za vreme ručka, ja samo pitam te iste "eksperte": dali znaju ko je izmislio struju (ne zalazimo u jednosmernu i naizmeničnu, da se nebi mozak istopio)? A onda im objasnim zašto je pravoslavna crkva bolja od katoličke, jer bez nje bi mi svi sada i dalje duvali u prste.

Tako da, nije mi jasan vaš rezon: ne vidim neku validnu argumentaciju u svemu tome, makar onu ustanovljenu u ličnom iskustvu, i pre bih rekao da je taj vaš rezon plod neracionalnog (da ne upotrebim jači termin) straha i nerazumevanja.

A ako živite u tom zapadu, i zaista ste okruženi sa takvima debilima, onda vam savetujem da menjate okruženje pod hitno u neko normalnije.

Sooo... Sorry Ted, you lost me there...
Preporuke:
0
0
23 petak, 29 maj 2009 22:01
Vlada
Najveći problem sa ovim "delom" je to što ono predstavlja krajnju povredu ljudskog dostojanstva, koja kod svakog iole pristojnog čoveka može izazvati samo užasnutost i stid. "Umetnik" se ne igra Boga. "Umetnik" je, naprotiv, svestan, a i njegovi mentori, da je čovek sazdan po obličju Božijem, pa najgrubljim svođenjem čoveka - ikone Božije - na predmet, podsmevanjem svetinji ljudskog tela, atakuje na supstancu čovečnosti, na ono što nas čini ljudima. U tom smislu, oni koje je ovo "delo" podsetilo na poništavanja ljudskosti sprovođena u konc - logorima, pogodili su, nažalost, samu suštinu.

Druga stvar koja je bitna, jeste neverovatna činjenica da iza ovoga stoji Ministarstvo kulture. Da li je moguće da ova zemlja zvanično promoviše ovakvo đubre (nazovimo, konačno, stvari pravim imenom) kao sopstveni "kulturni" domet? Da li je moguće da svi mi finasiramo ovakvu sinergiju gluposti, egzibicionizma i vrlo, vrlo loših namera? Da li je, konačno, moguće, da nas neko, narodski rečeno, neprekidno pravi budalama, a mi ćutimo i trpimo?
Preporuke:
0
0
24 subota, 30 maj 2009 10:17
Nebojša Matić
Paralela sa holokaustom je nategnuta do boli. Po toj bi anologiji, izvedenoj do krajnjih granica, i frizeri i manikiri mogli da stradaju od sličnih optužbi. Uostalom, može se tvrditi i da je umetnik vratio dostojanstvo činu korišćenja ljudske kose u druge svrhe time što je uzurpirao istorijski monopol konc-logora da kosu zatvorenika zloupotrebljava, blago rečeno. Tvrdnja da žiri Bijenala razmišlja kao g. Ružica je potpuno neosnovana, dovoljno je pogledati istorijat nagrada i obrazloženja. Žiri Bijenala svakako nije sastavljen od stereotipnih gutača medijskih klišea. Osim toga, po toj analogiji bi mnoge stvari trebalo izbegavati (ako si Srbin umetnik) zbog opasnosti interpretacije: ne igrati Šekspira (jer ima antisemitskih i rasističkih tonova) ne izvoditi Vagnera (isto), ne praviti ratne filmove, izbegavati religiozne motive (jer oni vređaju žrtve), itd. A u stvari treba naprotiv: dokazati da te nije sramota od onoga od čega ne treba da te je sramota, da si uzimaš pravo da zasićene motive i značenja nanovo interpretiraš, i da analogije ne važe automatski. Što se tiče finansiranja, to je nerešivo pitanje: skoro sva kultura je finansirana od "para poreznika", i kada bi se raspodela novca radila po principu popularnog konsenzusa, ne bi imali ni Operu, ni pola muzeja, ni orkestar, itd. Ideja je dakle da profesionalci to rade, makar i ponegde pogrešili, u protivnom, ajde svi da se bavimo svačim. I za kraj: ako average Joe misli da smo mi varvari, zašto bi mu povlađivali? Evo ti za inat ćebe od ljudske kose (pazite: dobrovoljno date!) pa se valjaj u svojim predrasudama. Inače se slažem sa srebrnim po pitanju iskustva sa predstavama o Srbiji i Srbima napolju: nit ih boli uvo za naše zavrzlame, nit su toliko glupi da sve seku na jednom mestu, a oni koji jesu, nisu baš ni vredni truda.
Preporuke:
0
0
25 subota, 30 maj 2009 10:29
Srebrnom
Ziveti na Zapadu sirok je pojam, a mozda je znacajnije u kojim se socio-ekonomskim krugovima krecete.Obrazovani zapadnjaci znaju da je politika samo instrument oligarhije,dok siri slojevi "gutaju" CNN,RAI,ABC,FOX,Al Jazeira ..itd.vesti.
Njihova percepcija Srbije analogna je tome.Stotinu godina u Becu, u muzeju, stoji da je Srbija izazvala I svetski rat?!To sve njihove diplomate javno iznose na predavanjima,skupovima-to mu dodje kao common knowledge.Znate i sami da je to apsurd.
Ista situacija je i sa II svetskim ratom kao i sa
agresijom NATO-a-90% literature,novinskih clanaka je proslo zapadne cenzure.
"Konzument" medija(da budemo IN),recimo iz Svajcarske,slusajuci Misel Kalmi Rej(MSP),zaista misli da su Srbi teroristi koji ugnjetavaju jadne Siptare!Sto statistika i cinjenice to pobijaju-ne vredi-muka im je od svih s Juga.
Nije bas da je obicnog coveka na Zapadu bas briga sta se u njegovo ime cini drugim ljudima-on je duboko svestan da je svaki njegov racun,kupovina,posao,otkaz,adresa,otpor,u nekom fajlu i da uvek moze da ostane bez posla i hleba-sto je ravno samoubistvu.
Na ulicama Tampe vec danima stoje ljudi s uzdignutim kartonima na kojima traze bilo kakav posao.
Da li od tih mucenika moze da se ocekuje da se bore za ravnopravnost Srba u svetu?
Preporuke:
0
0
26 subota, 30 maj 2009 13:47
Zmija i zaba
Sloboda umetnickog izrazavanja je jedna stvar. Nasusna potreba da drzava finansira umetnost je druga. A nepristrasna i preko potrebna selekcija kvalitetnih radova koji ce nas reprezentovati u inostranstvu - treca. Ovo su razdvojena pitanja, ali ne bih se opkladio da se mogu posmatrati razdvojeno od odnosa zmije i zabe, umetnika/intelektualca i politike koji je formulisala Leni Rifenstal.

Inace, ne mislim da poput nekih drzava (Iran), Srbija mora imati ministarstvo za moral koje ce ocenjivati podobnost umetnickih dela. Ali, zar ne mislite da kriterijumi podobnosti na svim nivoima itekako odlucuju ko i sta ce nas reprezentovati u inostranstvu? Pogotovu u ovoj i ovakvoj Srbiji [da se ne lazemo i ne pretvaramo]?

O metafori [Holokaust, cebe satkano od kose] koja se ovde provlaci, rekao bih jos nesto. Bez obzira na podeljena misljenja, u Srbiji se politika vodi - svim sredstvima. Da je u pitanju neka 'sredjena' Zapadnoevropska zemlja, mozda bih poverovao u 'naivnost i nevinost originalnog koncepta'. Ovako se uvek setim da stvari za Srbiju postaju lose uvek kada postoji i najmanja sansa da budu lose, kao i da je svaka slicnost sa najgorim propagandistickim namerama - uvek namerna. Kao sto je sasvim sigurno da ce se i posle ovog teksta [i komentara] svaki oprezni pogled preko ramena porazenih, pokradenih, ponizenih i osramocenih Srba - tumaciti kao ['tipicno srpska'] paranoja.

Inverzija nekada cini stvari jasnijim: Da li verujes sebi? Ili mislis tudjom glavom?
Preporuke:
0
0
27 subota, 30 maj 2009 15:10
Nebojša Matić
@ Zmija i žaba

Ajmo onda da ne damo namernim zlonamernicima na volju, pa da insistiramo na dobronamernim tumačenjima, i slobodi izražavanja. U protivnom su uspeli da nam vežu ruke, jer mi iz obzira prema njima nećemo smeti ništa.
Preporuke:
0
0
28 subota, 30 maj 2009 15:27
Srebrni
@Srebrnom:

1) Slažem se da je takozvani "Zapad" složen koncept, i da se ponekad isti sastoji od kompletno drugačijih "svetova". Međutim upravo je na našoj dijaspori da utiče na tu istu kulturu i da svojim stavom i nacionalnim identitetom, kulturom i ponosom postave temelje poštovanja i otvore vrata i drugoj strane jedne te iste priče.

Međutim, tu se i izražava osnova problema nas "prokletih" S(v)rba: U Austriji, Švajcarskoj i Nemačkoj naše dijaspore imaš koliko hoćeš, i to uglavnom od tkzv. gastrabajtera, koji, da budemo iskreni, nisu baš krem naše kulture i inteligencije. Tu takođe ima i problem što se Srbima nazivaju svi: od doktora nauka koji rade po kojekakvim univerzitetima i razbijaju u svojim krugovima, preko gomile doktora, inžinjera, pa do kojekakvih mangupa. Onda imamo Srbe iz Srbije, Bosne, Hrvatske, a sad i sa Kosova. A onda imamo i kojekakve cigane (pardon, Rome) koji idu naokolo sa papirčetom koji tvrdi da su izbeglice iz Bosne, ili Srbije i sl. pa traže neki evrić. Pa nije ni čudo što im nije ni jasno ko su ti Srbi, kad su svuda oko njih. A tek kad pokušaš da objasniš razliku između Srbina iz Srbije, Bosne ili Hrvatske... (A ni mi sami nismo bolje, gledaj samo priču o Srbima sproću Srbijanaca). A prava supernova u predelu između ušiju se dešava kada shvate da Srbi nisu vanzemaljci u Bosni i Hrvatskoj, već starosedeoci koji su tu živeli vekovima, te da Srbi nisu ni mogli da izvrše invaziju ni na Bosnu, Hrvatsku ili Kosovo. A ako mislimo na Srbijance, onda je u pitanju bilo odbrana suvereniteta Jugoslavije, koji su Srbi najviše i podržavali.

A kad smo već o Austrijancima i Nemcima, mogu oni da trube koliko hoće, ali svako od njih zna istinu, i to mogu opet na ličnom iskustvu da potvrdim. A specifično o tom trubljenju: to ti dođe kao kad prostitutka (muška ili ženska) priča o poštenju (da se ne izražavam sada ovde).

Tako, da, nekako dođemo sami sebi krivi.

(nastavlja se...)
Preporuke:
0
0
29 subota, 30 maj 2009 15:50
Srebrni
@Srebrnom:

2) U vezi televizije: mogu vam reći da prosečni Zapadnjak sve manje i manje veruje istoj, i da mnogi sada počinju podebelo da paranoišu preko svake zdrave mere i granice. Zašto? Pa polako se kapira da ih lažu... Ajde Kosovo su nekako progutali, pa Irak je malo zapeo za grlo, a onda se pojavio Internet koji postaje sve prisutniji, i koji servira daleko objektivniju sliku, a onda se pojavi tako neki Iračanin u komšiluku koji nije ogrezao u krv, i kome ne vise testisi hrišćanskih komšija na ušima ili na nosu, već gospođa Iračanka je akušer-ginekolog u jednom od dva porodilišta u glavnom gradu države, i baš je pre neki dan spasila život komšinici Suzan i njenom sinu DŽošui jer je odbrusila (katoličkoj sestri) babici da nema pojma o čemu trabunja, da može da se žali Papi lično ako hoće, ali ona radi carski rez jer neće na duši da nosi nikoga.

A žena inače školovana u Beogradu, kao i anesteziolog Sirijac. Pa ti vidi tu "osovinu zla".

3) Preuveličavate moć obaveštajnih službi. Dali ste vi svesni koliki je to posao da se prati svaki čovek, svaki postupak, da se to sve beleži? Pa i uz pomoć moderne tehnologije je to nemoguće: nemoguće je jednom običnom sistem administratoru omanje mreže da pohvata sve te informacije: ko je bio, ko je došao, ko je otišao, koliko se dugo zadržao, šta je tada radio, kako je to radio, začto je to radio? Ajde, da kažemo da je nekako i uspeo da potroši jedno 200 hiljada evra na opremu koja će to sve uspešno da pohvata: ajde sad ti analiziraj sve te informacije i izvedi neki smisleni zaključak iz istog: op-cvrc! Neide baš to tako!
Evo, sada se zanose nekim koršćenjem OLAP algoritama, al` ne ide to baš tako...

Na kraju, zaključak: malo manje paranoje. Malo manje loženja. Malo manje "za sve mi je kriv tamo neki drugi". Ako neko ima nečistu savest, ili neracionalan strah: neka se pozabavi malo samim sobom i svojim zdravljem (samo ne u Crnoj Reci, čujem mnogo lemaju).

A malo više: u se, i u svoje kljuse.
Preporuke:
0
0
30 nedelja, 31 maj 2009 07:10
'Slobodan' pad
@ Nebojsa

Mislim da dobronamerna tumacenja imaju svoju granicu, sto je slucaj i sa tolerancijom, rastakanjem drzave i svim drugim dostignucima Zapadne demokratije koja donji prag svog eksperimentalnog radikalizma [pr]overavaju u Srbiji.

Demokratska Stranka i njeni sateliti nam vec deset godina parafraziraju Frenka Zapu: Ljudski mozak najbolje radi kao padobran - kada je otvoren. Problem je u tome sto oni jedini ne slede to pravilo. Volim Zapu, ali volim i drugu englesku izreku: 'Common sense is not that common'.

Od srpskih postavki sklonih 'politickim i umetnickim kontroverzama' interesantnije su mi Zapadnoevropske, kojih nema. Na primer, pakovanje juznoafricke zastave u bodljikavu zicu, da bi se obelezilo 110 godina od Burskog Rata u kome su Englezi izmislili koncentracione logore - invencija koja ce imati dalekosezne posledice po evropsku i svetsku buducnost [i modernu]. Ili recimo plutanje arabskih djelaba i fesova po Seni, da bi se obelezilo monstruozno ubijanje Alziraca za vreme francuske avanture u ovoj zemlji. [Za pocetak i dokumentarac o zabrani izvesnog Godarovog filma...] Ili recimo klompe uvijene u ljudsku kozu da bi se obelezio holandski genocid nad narodom Jave (Indonezija). genocid tezi i ozbiljniji od hiljadu nekih drugih u Istocnoj BiH.

Kada budem video ove postavke, postacu mozda manje kritican, 'paranoidan' i sl. prema onome sto danasnja Srbija izvozi. Ovako sam i dalje sklon okretanju preko ramena, jer [n]ova NATO Srbija trazi svoje pismo, umetnost, istoriju. A to je Srbija gde se politika vodi svim sredstvima. Prema toj Srbiji ne zelim da budem ni prihvatljiv ni dobronameran, vec samo objektivan. Jer ko za deset godina ne nauci nista, nece znati da otvori padobran kada zaista bude bilo potrebno. Samo ce nastaviti da 'napreduje' - 'slobodnim' padom.
Preporuke:
0
0
31 nedelja, 31 maj 2009 11:31
Dušan Vukotić
Kada pomnožimo 1080 sa 100-200 evrića (plus propratni video i audio zapisi "dobrovoljnog šišanja") postaje nam jasno zašto je Ministarstvo kulture "izabralo" ovakvo zlotvorno (monstrum) "umetničko delo" da nas predstavlja negde u svetu. Bradićev "svrab" nam je, zapravo, tu sve rekao.

Sve one koji opravdavaju sličnu šizofrenu "umetnost" pitao bih, da li bi bili spremni da daju svoju kosu za pravljenje tepiha (jer to nikako ne može biti "ćebe") po kome će se gaziti i kojeg će, usput, zapišavati kućni ljubimci nekog perverznjaka na zapadu, koji će biti spreman da sebi priušti sličnu bolesnu "umotvorinu"?

Konačno, jasno je da je "umetnik" Todorović umešno sakupio ljudsku kosu od mnogih frizera širom Srbije, pošto drugačije nije moguće ošišati 200.000 osoba. Dakle, nije isključeno da se tamo nađe i dlaka onih koji naivno podržavaju ovakvu vrstu konc-logorske (samoružeće) "umetnosti".

Ovakav vid najodvratnije zloupotrebe ljudskog bića morao bi da ima svoj epilog na sudu. Ogromna šteta je naneta ne samo pojedincima koji su (i ne znajući za to) bili "šišani" za tepih, već je i ugled "ošišanog" naroda i države, u kojoj je takva bezočnost moguća, srozan na najniži mogući nivo voljom i bahatošću ljudi na vlasti, koji su (kakvog li apsurda!) zaduženi da se o tom istom ugledu brinu.
Preporuke:
0
0
32 nedelja, 31 maj 2009 13:10
Ljudska prava
A da li je neko stvarno pitao "osisane" da li se slazu da "ucestvuju" u ovom "projektu"?
Kakva su njihova prava?
Da li ce kao koautori dobiti deo zarade?
Preporuke:
0
0
33 utorak, 02 jun 2009 15:52
krotka
ART MACHT FREI...ovo piše na jednom plakatu(žuti plakat sa crnim slovima)koji je,kao umetnički rad bio izložen i mogao je i da se uzme besplatno na jednom oktobarskom salonu(ta'besplatnost'je,kao ideja ekonomije pokona-bataj-ako se dobro sećam bila deo rada).eto,ja sam ga uzela i sada mi je na zidu.ne sećam se ko je to uradio,pokušala sam da nađem umetnika-autora,ali,izgleda,da su pokopani i to,verovatno,od ovih podobnih iz ministarstava kulture,od koga bi drugog?ili su završili u art-u(kao takvi su isključeni iz društva)ili u domaćem logoru za 'prljave'.ova modifikovana izjava sa ulaza u nacistički logor mnogo dalje,mnogoznačnije,mnoštvenije svedoči i pita se o ljudskom,o zabludama,o mitovima,o polemičnom originalu,o patnji,o bolu,o slobodi!!!!rolan bart je rekao da subverzivna umetnička izjava nikada nije prikaz brutalnosti,ili sam čin brutalnosti,već je subverzija stvar refleksije,ona je misaona.
Preporuke:
0
0
34 utorak, 02 jun 2009 18:47
aya
"Ovce šišaju,zar ne?"
Nije samo'srpski ne ćutati',srpski je praviti i tkz.*socijalnu skulpturu*.'Ljudski ćevap' je društveni proizvod baš kao i ljudsko ćebe...Sam naziv rada'Toplina'asocira na lajt-motiv opusa umetnika J.Bojsa,inače naci pilota u II.sv.ratu a kasnije profesora na Dizeldorfskoj Akademiji.Dakle,veze ovog rada sa nacizmom su možda "svesne" i sigurno direktne. Motiv kose je,inače, eksploatisan u mnogim radovima u drugoj polovini XXveka kako na domaćoj tako i stranoj sceni a jedan od markantnih primera je i rad sa kosom izvesne kineske umetnice koja živi Americi i koji je u znak protesta(a sve ovo se dešavalo na jednoj internacionalnoj izložbi u Stokholmu/?/)rasturio Aleksandar Brener,ruski umetnik akcionista.Na jednoj strani se od *prosečne srpske publike* očekuje da na ovaj rad reaguje *politički koretno*te ga pusti da 'plovi' bez kakve nedolične reakcije na'nj,dok se na drugoj strani od umetnosti a posebno one koja kao Todorovićeva izaziva izvesne lokalne kontraverze,očekuje da deluje "šokirajuće" te tako donese i koji 'poen za šok'u dekadenciji smotra kao što je Ven.bi.Škembići od ljudskog tkiva,te razne đakonija od izlučevina i sekreta kako ljudskih tako i od klonova,te od raznog 'ready-made' genetski /pre/artikulisanog materijala već su odavno ostranjeni sa meni-ja na prestižnim izložbama u svetu.To je pass-e!Još se samo u zabitima kakva je Srbija ovakve provokacije 'konzumiraju'.Ovde je Todorovićev rad povod za ,kako vidimo,prilično živahnu polemiku.Čini se kao su na tren bar zaboravljeni oni silni odbici od budžeta za kulturu,da je zaboravljeno ono silno donatorstvo EU a za potrebe srpskog arta koje mi 'ne umemo da uzmemo',da je sve potaman jer ćemo i ove godine u Veneciju poslati nešto još bajatije no što je to bio rad na prošlom Bijenalua(to je povoljno za sve involvirane u izložbu u Veneciji).Kad je reč o art-u sve se da *interpretirati*!
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner